vizitky

Vizitky jsou základní a nejčastěji zhotovovanou firemní tiskovinou. Patří mezi tzv. merkantilní tiskoviny (spolu s dopisními papíry, obálkami, komplimentními kartami apod.).

Formát

- nejběžnější formáty vizitek - 90 x 50, 85 x 55, 85 x 53 mm.

- formát vizitky vybíráme v návaznosti na formát papíru a použitou technologii.

Rozsah

- rozsah určuje počet současně tištěných druhů vizitek (např. 6 jmenných + 1 obecná).

- vizitky se netisknou samostatně po jednom druhu, ale sestavují se do tiskových sestav

- tisková sestava navazuje na formát tiskového archu (u vizitek běžně B4, B3)

Náklad

- náklad vizitek určuje počet kusů jednotlivých druhů.

- různé druhy mohou mít různé náklady (počty kusů) - např. - 3 osoby po 100 ks, 3 osoby po 300 ks, obecný 500 ks apod.

- běžné ekonomické náklady jsou od 100 ks jednoho druhu vizitek výše

Barevnost

- barevnost tiskoviny určuje počet použitých tiskových barev

- vizitky se nejčastěji tisknou přímými barvami

- nejčastěji se barvy vybírají z barevného standardu Pantone

Materiál

- pro výrobu vizitek se nejčastěji používají speciální grafické papíry, případně natírané (křídové) papíry

- běžná plošná hmotnost ("gramáž") papírů je 250 - 350 g/m2

Povrchová úprava

Obecně se povrchová úprava tiskovin používá pro zvýšení mechanické odolnosti, nebo pro zvýšení estetických vlastností tiskoviny.

- standardní povrchové úpravy - tiskový lakarchová laminace

- méně používané úpravy - plošný UV lakparciální UV lak

- speciální úpravy povrchu - reliéfní - plastická ražba (slepotisk), horká ražba, termotisk

Knihařské zpracování

- na konci výrobního procesu se vizitky oříznou na "čistý" formát

- pokud má vizitka nepravidelný tvar (nelze běžně oříznout), použije se tvarový výsek

Technologie

- při použití běžných materiálů - ofsetový archový tisk, maloformátový digitální tisk

- pokud bychom chtěli použít atypické materiály (plast, tmavé kartony apod.) - sítotisk