samolepicí reklama (signmaking)

Vyřezávaná samolepicí reklama (signmaking) je vhodná pro jednoduché vektorové aplikace (texty a loga na výlohy, polepy automobilů apod.).

Formát

- formát vychází z reálných rozměrů polepovaných objektů

- samolepicí fólie se dodávají v šířích 50 - 125 cm. Tato šíře aplikace prakticky nelimituje, protože je možno motivy bez problémů skládat z dílů.

Náklad

- běžné motivy se aplikují pouze jednou. Někdy se stejný motiv instaluje na více různých místech a pak se mohou vyrábět až desítky kusů.

Barevnost

- každý z výrobců (MACTAC, ORACAL, AVERY) produkuje fólie v několika desítkách barevných odstínů (vyjímečně přes sto odstínů).

- běžné barevné odstíny (modrá, červená, zelená) jsou doplněny o barvy metalické - zlatá, stříbrná apod.

- můžeme zhotovovat i vícebarevné grafiky, kdy k sobě jednotlivé barvy sesazujeme (je to obdoba použití přímých barev v tisku)

Materiál

- základním materiálem jsou samolepicí PVC fólie různých druhů a životností.

- určujícím faktorem pro výběr typu fólie je také druh použití - pro rovné, resp. nerovné plochy, krátkodobé resp. dlouhodobé aplikace apod.

- existuje řada typů fólií pro různé účely - fólie pro okenní grafiku, fólie pro polepení autoplachet, reflexní fólie atp.

Povrchová úprava

- pro zvýšení životnosti v exteriéru je možno použít samolepicí laminaci jako krycí fólii.

Dokončovací zpracování

- pro běžný přenos na podkladový materiál se použije tvz. přenosová fólie (papír)

- vyřezané samolepicí motivy je možno aplikovat (lepit) na deskové PVC materiály. Tím vznikne např. jednoduchý firemní štít, poutač, orientační systém apod.

Technologie

- pro vyřezání motivu ze samolepicí fólie se používá řezací plotr. Řezací plotr je číslicově řízený stroj, který dle zadaných křivek vyřezává pomocí nože z fólie daný motiv. Stroje mívají maximální šířku cca 1,5 metrů.

- data podle kterých stroj řeže musí být křivková (vektorová)

- nejčastěji se vyřazávají texty a jednoduchá grafika (loga)